صفحه مخصوص مدرسه بهاره “کاربرد چت بات ها در آموزش و پژوهش”
سه شنبه 29 خرداد 1403
در عصر فناوری و هوش مصنوعی، شاهد تحولاتی شگرف در روشهای آموزش و پژوهش هستیم. یکی از این نوآوریها، استفاده از چت باتها یا رباتهای گفتگو در آموزش و ارتقای فرایند یادگیری است. برای بررسی عمیقتر این موضوع، کارگاه دو روزهای در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 30 و 31 خرداد 1403 با عنوان “کاربرد چت باتها در آموزش و پژوهش” توسط معاونت آموزشی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود که در آن، متخصصان و پژوهشگران به تبادل ایدهها و تجربیات خود خواهند پرداخت. در این کارگاه، شرکتکنندگان با پتانسیلهای استفاده از چت باتها در آموزش و بهبود فرایند یادگیری آشنا شده و همچنین آخرین یافتههای پژوهشی در این حوزه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
در روز اول کارگاه، سخنرانان به معرفی کلی چت باتها و تاریخچه آنها خواهند پرداخت. شرکتکنندگان در مورد کلیات هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، انواع مختلف چت باتها، آگاهی کسب خواهند کرد و مباحثی در مورد نحوه استفاده از چت باتهای عمومی و اختصاصی پژوهشی پژوهشی بیان خواهد شد. همچنین، کاربرد چت باتها در آموزش مهارتهای نرم، مانند مهارتهای ارتباطی و حل مسئله نیز بیا خواهد شد.
صبح روز دوم کارگاه با بررسی جنبههای آمورشی این حوزه آغاز خواهد شد. سخنرانان به بررسی آخرین یافتههای پژوهشی در مورد تأثیر چت باتها بر یادگیری و همچنین چالشهای پیش روی این فناوری خواهند پرداختند. در ادامه روز دوم، شرکتکنندگان کارگاه فرصت خواهند یافت تا ایدههای خود را برای کاربرد چت باتها در پروژههای آموزشی و پژوهشی ارائه نمایند و این ایدهها که به صورت انجام پروژه خواهد بود.
در بخش دیگری از کارگاه، سخنرانان در مورد استفاده از چت بات ها در برند سازی پژوهشی و آموزشی صحبت خواهند کرد. هدف از این سخنرانی، بهبود توسعه فردی شرکت کنندگان به کمک هوش مصنوعی خواهد بود. علاوه بر مباحث نظری و پژوهشی، کارگاه شامل بخشهای عملی نیز بود که در آن شرکتکنندگان میتوانند مهارتهای خود را در کار با چت باتها بهبود ببخشند. این کارگاههای عملی به شرکتکنندگان کمک خواهد کرد تا با کاربردهای مختلف چت بات ها در آموزش و پژوهش آشنا شوند و این بخشهای عملی موچب خواهند شد که شرکتکنندگان درک عمیقتری از چالشها و فرصتهای موجود در استفاده از چت باتها به دست آورند.
کارگاه همچنین به بررسی جنبههای اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی استفاده از چت باتها خواهد پرداخت. در عصر روز دوم مدرسه بهاره، شرکتکنندگان کار گروهی انجام خواهند داد و پروژه شخصی خود را تکمیل کرده و ارائه خواهند کرد.
جدول زمانی مدرسه بهاره کاربرد چت بات ها در آموزش و پژوهش (روز اول)
جدول زمانی مدرسه بهاره کاربرد چت بات ها در آموزش و پژوهش (روز دوم)
اسلایدهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی (توضیحات خوشامد گویی)
اسلایدهای مدرسه بهاره (دکتر سمیه رجب زاده، دکتر یهان یوسف زاده، دکتر مسعود شهابیان)
پرسشنامه رضایت سنجی ( فعال شدن لینک، در عصر روز دوم)
پرسشنامه پست تست ( فعال شدن لینک، در عصر روز دوم)
خرید اکانت سایت های پژوهشی ( https://t.me/VIP_Grammarly و گروه گرامرلی امیرکبیر و لایسنس مارکت )
نمونه پرامپت ( بانک پرامپت، پرامپتهای مناسب جهت مقاله نویسی )
دیدگاهتان را بنویسید