پرامپتهای بهینهشده برای ایجاد فهرست جداول، شکلها، و اختصارات:
“دستورالعملهای اساسی برای ایجاد فهرست جداول، شکلها، و اختصارات در پایاننامه رو بهم بگو.”
“قالبهای نمونه برای فهرست جداول، شکلها، و اختصارات در پایاننامه بهم بده.”
“فهرست جداول زیر رو برای پایاننامهام تهیه کن:
جدول ۱.۱: تمام ویژگیهای شخصیتی، صفحه ۳
جدول ۱.۲: ویژگیهای شخصیتی، صفحه ۵“
“فهرست اختصارات زیر رو برای پایاننامهام به ترتیب الفبا تهیه کن: WHO: سازمان جهانی بهداشت، NATO: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، UN: سازمان ملل متحد، ACLP: انجمن متخصصان زندگی کودکان”
“فهرست شکلهای زیر رو برای پایاننامهام تهیه کن: شکل ۱.۱: سازمانهای بهداشتی، صفحهی ۱۰، شکل ۱.۲: موسسات آموزشی، صفحهی ۱۲، شکل ۱.۳: سازمانهای صنعتی، صفحهی ۱۳”
“توضیح بده چطوری میتونم با استفاده از MS Word، فهرست جداول، شکلها، و اختصارات رو ایجاد کنم.”
“آیا فهرست اختصارات فقط باید شامل کلمات اختصاری باشه، یا باید نمادهای رایج استفاده شده در پایاننامه رو هم شامل بشه؟”
“در مواردی که به یک جدول یا شکل با چندین نام یا جنبه اشاره میشه، چطوری باید اون رو در فهرست نشون داد؟”
“اگه از سبک خاصی برای ارجاع دادن به جداول و شکلها در متن پایاننامهام استفاده کردم (مثلاً APA یا MLA)، چطوری باید این رو در فهرست نشون بدم؟”
“اگه تعداد جداول، شکلها، یا اختصاراتم خیلی زیاده، چطوری میتونم فهرست رو بهتر سازماندهی کنم تا خواننده راحتتر بتونه پیداشون کنه؟”
نکات:
دقت کنید که شماره صفحهها و عناوین جداول، شکلها، و اختصارات در فهرست با اون چیزی که در متن پایاننامه استفاده کردید، مطابقت داشته باشه.
اگه از نرمافزار خاصی برای مدیریت منابع و ارجاعات استفاده میکنید مثل EndNote یا Mendeley ، میتونید از اون برای تولید خودکار فهرست جداول، شکلها، و اختصارات استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید